نوشته شده توسط : ساحل

تاریخچه وردپرس
وردپرس در سنه ۲۰۰۳ به عنوان یک پروژه مستقل برپایی شد، وردپرس ادامه طرح اولیه با نام پروژه b2 cafelog بود. در گذشته از وردپرس برای ایجاد تارنگار استفاده می‌شد، اما با گسترش وردپرس توسط کسان زیادی که در این امر همکاری می‌کردند و ایجاد گونه ها امکانات و افزونه‌ها برای آن امروزه هر نوع وب‌سایتی را می‌توان با به کارگیری وردپرس ایجاد کرد. وردپرس منبع مفتوح است و توسط جامعه ابهت از مشارکت‌کنندگان توسعه‌یافته و کماکان گسترش پیدا می‌کند.

با وردپرس چه گونه وب‌سایت‌هایی می‌توان برپایی کرد؟
WordPress توسعه‌یافته و امروزه نه تنها وبلاگ و سایت‌های گوناگون که گونه ها گوناگون سایت از جمله سایت‌های فروشگاهی نیز با به کارگیری آن ایجاد شده و توسعه مکشوف است تا جایی که محبوب‌ترین گذرگاه برای ایجاد فروشگاه بازرگانی الکترونیکی، وردپرس است.

تعریف وردپرس
وردپرس چیست؟ به سادگی می‌توان گفت محیطی ساده و با امکانات فراوان برای مدیریت سایت شما میباشد. برای آموزش وردپرس کافی است واپسین نسخه وردپرس را دانلود کرده و آن را روی سایت خود نصب کنید، شغل با وردپرس بسیار ساده‌تر متعلق به است که حدس می‌زنید، راهنمای هر دسته را مطالعه کنید که می‌توان زبان آن را به فارسی هم تغییر داد و به همین سادگی شما کار با وردپرس را یاد گرفتید.

برنامه وردپرس چیست؟
نسخه‌ای از وردپرس که بر روی سایت نصب می شود و به آن سیستم مدیریت محتوا می گویند که به راحتی و مجانی دانلود و نصب می‌شود. برنامه‌های دیگری نیز وجود دارد که به پلاگین معروفند و بر روی این برنامه اصلی نصب شده و باره استفاده قرار می‌گیرد، در پیوسته به تفصیل کل این موارد را شرح می‌دهیم.

تعریف CMS
در پاسخ به این سوال که وردپرس چیست، میتوان گفت که وردپرس یک نوع سیستم مدیریت درونمایه یا CMS است. CMS یا سیستم مدیریت درونمایه چیست؟ هر سایت محتوایی دارد که برای مدیریت و پیمان دادن آن، برای ایجاد، مدیریت، انتشار، نمایش و سایر فعالیت‌ها بر روی آن دربایستن به به کارگیریوردپرس چیست؟یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا است. سیستم مدیریت درونمایه می‌تواند وردپرس، مومبا، جوملا یا سایر CMS ها باشد، هر چه کار کردن با این سیستم مدیریت آسان‌تر باشد و امکانات بیشتری را در پسندیدن مدیر سایت قرار دهد CMS بهتری است.

مقایسه وردپرس با سایر CMS ها
مدیران وب‌سایت‌ها علاقمندند که سایت خویش را مطابق با سلیقه خویش طراحی کنند و محتوا را به طریق مد نظر در آن پیمان دهند. برای به کارگیری جوملا و تغییر در محیط سایت یا دیگر فعالیت‌ها احتیاج است برنامه‌نویسی بدانیم و با استفاده از کدنویسی تغییرات مدنظر خویش را برپایی نماییم درحالی‌که برای استفاده از وردپرس چنین دانشی ضروری نیست. پیشه با وردپرس بسیار آسان‌تر از پیشه با سایر CMS ها است.





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: